اطلاعات تماس

دکتر یوتیوب ❤️

ما همه روزه در دسترس هستیم

با وجود دقت و هوشمندی هکرها، آنان موفق به کنترل سه کانال مشهور از مجموعه‌ی Linus Tech Tips در یوتیوب شدند. اما چگونه این اتفاق رخ داد؟

 

کانال یوتیوب مشهور Linus Tech Tips همراه با دو کانال دیگر از مجموعه Linus Media Group، مورد حمله قرار گرفته و هکران به جرم پخش زنده ویدیوهای کلاهبرداری رمزارز، تغییر نام کانال و حذف برخی ویدیوها، با این فرصت سوء استفاده کردند. مالک این کانال‌ها، یعنی لینوس سباستین، اعلام کرده است که هکران از رمز عبور و محافظت‌های دوعاملی عبور کرده‌اند و کنترل کانال‌ها را به دست گرفته‌اند.

سباستین بیان می‌کند که یکی از اعضای گروه Linus Media Group فایلی را دانلود کرده است که ظاهراً پیشنهادی از یک حامی مالی بود. این فایل در واقع شامل بدافزارهایی است که از طریق مروگر دسترسی به همه‌ی داده‌های کاربران پیدا کرده و مهاجمان با استفاده از همین روش، موفق به هک کانال‌ها شده‌اند.

به اطلاع عموم می‌رساند که کانال‌های Linus Tech Tips، TechLinked و Techquickie به حالت عادی بازگشته‌اند. با این وجود، سباستین با هدف جلوگیری از نقض‌های مشابه در آینده، پیشنهاداتی برای یوتیوب ارائه کرده است. وی معتقد است که یوتیوب باید گزینه‌های امنیتی بیشتری را به منظور حفاظت از کانال‌های خاص فراهم سازد. به عنوان مثال، امکان تغییر نام کانال بدون وارد کردن رمزعبور از بین برود. از طرفی، وی پیشنهاد داده است که مراحل امنیتی اضافه‌ای برای جلوگیری از حذف دسته‌جمعی ویدیوها به مدیریت یوتیوب افزوده شود.

النا هرناندز، سخن‌گوی یوتیوب، با صدور بیانیه‌ای به ورج گفت: «با توجه به اعلام تیم Linus Tech Tips درباره ورود غیرمجاز به حساب کاربری شان، تیم امنیتی ما به عنوان یک شرکت سختگیر در بررسی وضعیت این حساب‌ها به سرعت وارد شد تا از دسترسی چنین اقدامات اشتباه و غیرمجازی جلوگیری کند و به بازیابی حساب‌های مذکور بپردازد.»

افزایش یافتن هک کانال‌های مشهور در پلتفرم یوتیوب، یک مشکل شایع در حال حاضر است که با پیشنهادهای سباستین، امکان جلوگیری از وقوع بسیاری از این حمله‌ها وجود دارد.

اشتراک:

administrator

مجموعه دکتر یوتیوب برترین خدمات یوتیوب را برای شما فراهم می کند. ما اینجاییم تا کانال یوتیوب شما را به سرعت رشد دهیم و در سطح استاندارد بسیار بالایی قرار دهیم تا درآمد بیشتری داشته باشید. هر سوالی دارید با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *